Waar de zon opkomt... - Reisverslag uit Yanghu, China van Yadi Holst - WaarBenJij.nu Waar de zon opkomt... - Reisverslag uit Yanghu, China van Yadi Holst - WaarBenJij.nu

Waar de zon opkomt...

Blijf op de hoogte en volg Yadi

22 Juli 2015 | China, Yanghu

Hallo,

Gister waren wij met regen vertrokken naar de Yellow Mountains. Eenmaal aangekomen regende het steeds harder. We konden kiezen of we met de gondel of lopend naar boven gingen, lopen was het 4 uur. Dus de keuze was snel gemaakt. De jongens en Gert wilde graag stoer doen en gingen lopen. Tenslotte zijn het Musketiers. De rest ging met de gondel en hadden we een waanzinnig uitzicht over de Yellow Mountains ( zover de wolken het toelieten ). Eenmaal boven moesten moeders, Yadi en Eva nog een uurtje lopen , lees traplopen , naar het hotel. Terwijl de jongens al na 2 uurtjes lopen , lees omhoog traplopen op 1 steile trap,voordat zij aankwamen.

Daarna hebben wij nog met z'n alle nog even een stukje trappenlopen naar een uitkijkpost. Toen 3 van de 4 even wilde uitrusten zijn de andere nog 'even' 5 km omhoog gelopen naar de tv-tower waar een prachtig uitzicht zou zijn als de wolken weg waren.

Helaas hebben we niet de zon zien ondergaan of zien opgaan omdat er te veel wolken waren.

Vandaag zijn we na het ontbijt naar de lift maar beneden gelopen, de jongens via een waterval die ze niet konden vinden en bijna te laat waren voor de laatste lift naar beneden. En de ouders en Yadi via de 'korte' route naar beneden. Maar.. Zij kunnen wel zeggen dat zij naar het hoogste punt van de berg zijn gelopen. Maar liefst 1864m hoog.

Morgen gaat er niet zo veel bijzonders gebeuren. We gaan 5/6 uur rijden naar Fuzhou, de dichtstbijzijnde stad waar Yadi vandaan komt. De dag erna gaan we naar het weeshuis, spannend.

Wij zeggen alvast welterusten. Want morgen wordt het een lange dag in de bus

Zaijian!

• 23 Juli 2015 - 21:27

Dineke:

Ha lieve van Holsies, wat leuk om jullie zo te kunnen volgen op deze indrukwekkende reis. Super gaaf hoor dat jullie dit met het hele gezin meemaken. Vandaag was het waarschijnlijk een beetje een saaie dag maar morgen een hele spannende dag voor jou Jadi. Terug naar het weeshuis waar je vandaan komt, de rede van deze mooie reis. Het zal vast een emotionele dag voor je zijn en ook voor je ouders.........Spannend hoor wat dit allemaal met je doet!! Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal